FILMING OF THE FIRST STUDENT FILM "HEART"

Je to tady 🎉
Poprvé jsem byla u natáčení filmu! Sice se jednalo o film mých spolužáků, ale i tak je tohle jedna obrovská zkušenost.
V prvním ročníku máme za úkol natočit postup práce na 5-7 minut. Jedná se o němou etudu a jsme značně omezeni technikou (i podmínkami), které nám škola stanovuje - jde o to sestavit štáb a natočit něco, na čem si vyzkoušíme, jak se co připravuje a vytváří. Nechtějí po nás nic velkého a tím pádem toho nepotřebujeme tolik.
V každém semestru máme navíc speciální hodnocení z asistence a tou mou (v zimním semestru) bylo právě tohle natáčení jménem "Srdce", které vymyslela spolužačka z oboru režie.
Pomáhala jsem jako skriptka, malinko i jako maskérka a především bylo mým úkolem fotit.


V kostce je hlavní postavou mladá slečna, která prochází ulicí, ve které ji zaujme výloha s látkami. Zadívá se a vidí v ní vystavené srdce, což jí připomene, že je Valentýn a ona nemá nic pro svého přítele. A ten postup práce? Peče dort ve tvaru srdce.

Natáčení by mělo probíhat ve dvou natáčecích dnech, z nichž jeden jsme využili pro natáčení venkovních záběrů a druhý na natáčení uvnitř.
Hned první den se ukázal jako náročný, protože zrovinka bylo pod nulou a my natáčeli od dopoledne až téměř do večera. Nebyl čas ani na jídlo, natož na odpočinek (mě osobně se neodpočinek netýkal, protože jsem téměř nic dělat nemusela - na druhou stranu díky tomu jsem mrzla o něco víc než bych mrzla ve zmatku) a tak jsme všichni vymrzlí byli rádi za teplou večeři a spánek.
Navíc jako na potvoru jsem byla nemocná a v tu dobu má nemoc nabrala na síle a já si nebyla jistá, jestli oba dny nějak doklepu bez vážnější újmy.
Mimochodem člověk by neřekl, jak těžké je vysvětlit kolemjdoucím, aby nehulákali, neprocházeli před kamerou a nenakukovali do záběrů. Občas nadlický úkol!
A téměř většinová odpověď na varování "Prosím obejděte nás potichu, natáčíme." byla "Jéé, my budeme v televizi?" - no, tak pokud nás obejdete nebudete nikde, což je to nejlepší, co se nám jako přimrzlým filmařům může stát.

A také obdivuju zvukaře za pevné nervy, které musí mít! To je tak, když potřebuje nahrát určitý zvuk a kolem začnou projíždět auta, chodit lidi (hned vedle byla školka a pro děti si chodili rodiče) nebo letělo letadlo a štěkal pes, kterému je důležitý hodit kus salámu, aby utichl.
Natáčecí den číslo dva probíhal od začátku chaoticky. Ze začátku nám nepřišlo, že bychom nestíhali, ale ke konci se natáčelo ve spěchu a úsilí dotáhnout film do konce. To je zase něco, co nezávidím režisérům. Sakra, co já vlastně u filmu dělám?!

Nakonec všechno dopadlo tak zhruba, jak mělo. Sice půlka štábu přišla o nervíky, ale zvládli to podle mého na jedničku a já obdivuju, jak se se vším tím zmatkem poprali:)
Já ve finále umírala stranou, abych nesmrkala, nekašlala a nefňukala do záběrů 😁

Rozhodně chci poděkovat celému štábu a to tedy konkrétněji šikovným spolužákům, kteří mi pomohli poukázat další část podstaty filmování a že to opravdu není jen o výsledku, který běží v kinech/televizích. Za celým filmem je obrovská práce velikého počtu lidí a to bychom měli ocenit v první řadě (ať už jde o filmaře nebo ne).
Věřím, že byl dnešní článek alespoň trochu přínosný pro "obyčejné" diváky a třeba někoho časem přemluvím k hlubšímu poznávání filmování a toho, jak to vlastně chodí.

Lákalo by tě vyzkoušet si tvorbu filmu?
Kterou filmařskou profesy by sis vybral/a?

Budu se těšit u dalšího filmařského článku a zatím, ahoj ❤︎


You May Also Like

8 COMMENTS

  1. Ak sa môžem spýtať, na akú konkrétne školu chodíš? :)

    ORLLING

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Filmová akademie Miroslava Ondříčka v Písku:) A jsem akorát ne na FAMO (s bakalářem), ale na vošce (dis.) :)

      Vymazat
  2. Moc by mě to lákalo! :D Chtěla bych si vyzkoušet všechno. Od herečky až po režiséra. Musí to být úžasná zkušenost! Super článek!♥
    A ty studuješ filmařinu? :)
    S láskou
    ♥JORIES♥

    http://basic-whitegirl.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, studuju:) Konkrétně režii a v první řadě scénáristiku:) Je to určitě dost zajímavý! A herečkou bych taky chtěla být, ale se svou stydlivostí bych to daleko nedotahla :D

      Vymazat
    2. Také jsem stydlivá, ale snažím se proti tomu bojovat! :D

      Vymazat
    3. To já taky, jenže ne vždy se daří :D :(

      Vymazat
  3. ja by som si chcela vyskúšať úlohu herečky :D ale celá tá tvorba musí byť zaujímavá a náročná .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bych si taky ráda zkusila, ale jak už jsem psala....jsem stydlivá :D Ale tak třeba si všechny někde zahrajeme O:) nebo až budu potřebovat herečku, ozvu se :D

      Vymazat