PRAHA | 15.12. - 17.12.2K16

Krásný den! 
Už máme po vánocích a já přicházím s posledním postem o výletu do Prahy za rok 2016. Let's do it!


V rámci dějin hudby jsme měli sraz v Praze u Rudolfina, do kterého jsme se bohužel nedostali, ale alespoň jsme byli v části, kde se prodávají různé vstupenky. Aktuálně tam lze sehnat lístky na Pražské jaro 2017, což je jen malý tip ode mě, pokud takové akce někoho zajímají.
Poté, co jsme obešli celé Rudolfinum dokola a pověděli si o něm a okolí vše, co je asi dobré vědět, tak všichni (včetně mě samozřejmě) zemřeli na podchlazení. Naše profesorka usoudila, že je na čase jít se zahřát a tak jsme přešli silnici a dostali se na Filozofickou fakultu UK, kde jsme měli obídek a já osobně horký čaj ze zázvoru s medem. Bodl!



Následně jsme obešli další divadla a významnější místa, která byla při cestě. Jednou ze zastávek bylo Národní divadlo, kam nás opět nepustili, ale tak trochu se počítalo s tím, že jsme v něm všichni alespoň jednou byli. No a když už to vypadalo, že se opět dostaneme do bodu umrznutí, začalo svítit sluníčko. Něco tak krásnýho se mi nestalo delší dobu. Naprosto jsem se rozplývala nad tím krásným výhledem a teplem. O to víc se těším na jaro!

A bylo načase vydat se na prohlídku Stavovského divadla, ze kterého jsem nadšená do teď. Nejdřív nám pan průvodce (?) povyprávěl o historii a vzal nás do sálu. Dozvěděli jsme se spoustu zajímavostí, jako třeba, že každá lóže má úplně jiné zrcadlo a ta se přizpůsobovala podle velikosti žen, které daná rodina vlastnící danou lóži měla. Čím silnější žena, tím větší zrcadlo.
Pan průvodce (?) nás do lóží pustil a tak se nám naskytl úplně jiný pohled na celé divadlo. Navíc jsme se dostali pod točnu divadla, kde to bylo obrovský a pro někoho jako já (kdo na takových místech nikdy nebyl) to byl úžasnej pohled. Řekli jsme si, jak to pod točnou chodí a co se děje dole, když se nahoře hraje. Musím říct, že bych se docela bála stát nahoře a nechat se spustit pod točnu. Obdivuju herce, kteří se nebojí.
A i když se to nemá, pán nás pustil i do zákulisí za železnou oponu, kde byla rozestavěná činohra "Spalovač mrtvol". Krásné prostředí, ale děsivé! Když jsem nad sebou viděla viset oběšenou figurínu a vedle mě byl velký kříž na zdi, měla jsem z toho místa respekt.

Vždycky jsem toužila podívat se na pražský vánoční stromeček a tak mě spolužák vzal na Staroměstské náměstí, kde jsem ho konečně viděla naživo! Musím říct, že je to strom jako blázen, ale svítí tak, že se na něj skoro ani nedá dívat. I tak to je pro mě, jako pro venkovana zážitek!

A abych zážitků neměla málo, vzal mě spolužák v můj poslední (odjezdový den) na sushi, které jsem nikdy předtím nejedla. Musím říct, že bych ho jíst každý týden nemohla, ale jednou za čas asi ano. Není to zrovna můj šálek kávy (čekala jsem víc), ale jde pravděpodobně o zvyk. Tolik chutí při jednom soustu se jen tak necítí! Ale fotogenické sushi opravdu je, to se musí nechat.
Btw.:
Přeju krásného Silvestra! Ať jsi doma nebo někde s přáteli, stejně jde v podstatě o nic, takže si s tím nelam hlavu a užívej si (sama nebo s někým). Já budu pravděpodobně doma a hodlám využít den/večer k učení, filmům a knihám. I tak to jde! 
Vidíme se v roce 2017 ♡ Těším se!
S láskou,







You May Also Like

11 COMMENTS

  1. Krásné fotky, Praha je prostě nádherná :)

    OdpovědětVymazat
  2. V první řadě krásného Silvestra i tobě :) Já budu na chalupě, kde jsem už od Vánoc, protože se mi nechtělo do Prahy :D Dnes přijedou rodiče, ale jen tak klasicky na víkend, Silvestr neslavíme a já se budu normálně učit a možná i usnu před půlnocí :D Praha je krásná, jen je škoda, že jak tam bydlím, tak si to tolik neuvědomuju a málokdy se zastavím a kochám. Strom máš krásně vyfocený, já z něj mám vždy jen svítící flek a ty červené detaily nejsou vůbec vidět :D A dostat se takhle do zákulisí divadla musí být super :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju:)
      My vždycky slavili s velkou částí rodiny na chatě, ale to už rodiče přestalo bavit, tak jsme normálně doma a asi se budu taky učit, jak jsem psala :D co se dá dělat. Každý rok si říkám "Tak třeba příště" :D
      A stromek je focený jen na telefon, takže žádnej zázrak :D
      I tak děkuju a ano, bylo to super!

      Vymazat
  3. nádherné fotky ;) ja Silvestra oslavujem tiež doma s knihami a notebookom, no pre mňa osobne je to ten najlepší spôsob trávenia posledného dňa v roku - nie som veľmi typ na divoké žúry a pijázy :) do nového roka všetko dobré!

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také nejsem typ na párty, takže raději doma než s opilou partou někde venku. Děkuju! Tobě taky <3

      Vymazat
  4. Praha je krásna aj keď som tam ešte nebola. Snáď v roku 2017 sa tam dostanem :)

    IVANNA/IVANXNA.BLOGSPOT.SK

    OdpovědětVymazat
  5. wau super fotky ! ale tka praha je hocijak fakt krásna ! :))

    Tammybeaty

    OdpovědětVymazat