JOHN GREEN | PAPÍROVÁ MĚSTA

V dnešním postu si opět počteš o knize, která se zařadila mezi světové bestsellery autora Johna Greena. Byla vydána v originále již v roce 2008 a u nás se vydávala až od roku 2014. Aktuálně má i svou filmovou verzi, která se stala snad ještě oblíbenější jak samotná kniha.
Ke knize jsem se dostala skrz mou zvědavost a zájem o další publikace již zmiňovaného autora. Na mě působí Greenovky jako skvělá odreagovačka. Jeho knihy jsou všechny psány na stejném principu a za stejným účelem, ale ne všechny jsou tak skvělé nebo naopak tak strašné. Podle mě je u tohoto autora potřeba přečíst všechny jeho knihy a o každé si udělat vlastní obrázek.

Margo byla odjakživa hádankou, ale nyní se stala záhadou.
Jenže existují stopy.

 (rozbalený článek obsahuje SPOILERY) 
Hlavním hrdinou knihy je Quentin, který od malička tajně miluje svou sousedku Margo. Margo je nespoutaná narozdíl od Quentina, který naopak respektuje pravidla a nepouští se do ničeho, co by znamenalo možnost dostat se do průšvihu.
Oba navštěvují stejnou školu a jejich přátelství z dětství je v jejich současném věku minulostí.
Margo několik dní před koncem školy zaklepe nečekaně Quentinovi na okno pokoje, což je pro něj velkým překvapením. Přizve ho k plánu pomsty, které chce Margo spáchat.
Quentin na noční dobrodružství přistoupí a v závěru si uvědomí, jak skvěle se bavil. Začne si nalhávat, že by o něj mohla mít Margo zájem, ale na druhou stranu ví, jak naivní sám je.
Margo přestane chodit do školy a úplně zmizí. Její rodiče s ní nikdy dobře nevycházeli a i když o ní mají strach, uleví se jim.
Quentin nechce o zmizení ani slyšet, protože se začne strachovat, kde může Margo být a začne po ní pátrat. Zjišťuje, že mu zanechala stopy, které by ho mohly dovést až za ní.
V samém závěru knihy ji vypátrá a oba ví, jak se jejich vztah jeden k druhém změnil.
Už to nejsou jen spolužáci a sousedé, ale děje se mezi nimi něco mnohem hlubšího.
Rozepsala bych se ke knize více, ale myslím, že jde o jednu z knih, která stojí za přečtení od začátku až do konce a je škoda číst si o ní v recenzi. Čte se sama. 
Autor si opět pohrává se zajímavými myšlenkami a metaforami, které používá snad ve všech svých knihách. Musí se mu nechat, že pokud jde o tohle, umí zaujmout.
Od děje jsem se nemohla odtrhnout. Je známo, že Greenovky jsou si všechny hodně podobné a i když je myšlenka téměř totožná s ostatními, přijde mi moc fajn.
Celou dobu jsem se zamýšlela, jak kniha skončí a nakonec dopadla tak, jak jsem doufala, že nedopadne, protože jsem chtěla jiný konec. Ten šťastnější.

Z 5ti hvězd bych kniha dala snad i čtyři, protože si už jen díky svému ději zaslouží být mezi lepšími.

A co ty? Četl/a jsi tuhle knihu nebo nějakou další od Johna Greena?
- na blogu je recenze i na Hledání Aljašky, tak se můžeš podívat.

S láskou,


You May Also Like

13 COMMENTS

  1. Moc ráda bych si přečetla nějakou Greenovku :) Už jsem četla Hvězdy nám nepřály a tato knížka se mi velmi líbila. A teď bych se mohla pustit na nějakou další knížku od tohoto autora.

    OdpovědětVymazat
  2. knižku som už čítala a veľmi sa mi páčila tak ako aj všetky ostatné od greena ♥

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem zatím četla Hvězdy nám nepřály, Hledání Aljašky, Sněží, sněží, Příliš mnoho Kateřin a pokaždé jsem byla spokojená (i když povídka ve Sněží, sněží byla taková slabší). Už sice nejsem cílová kategorie, ale i tak mě knížky od něj hodně bavěj. Na Papírový města jsem opravdu zvědavá, protože jsem na ně naopak neslyšela zatím moc chvály, takže snad je dostanu třeba k Vánocům, abych se o tom mohla přesvědčit sama :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Celkově jsou Greenovky docela podceňované nebo naopak přeceňované. Je opravdu na každém, jaká knížka mu zrovna sedne:)
      Ale určitě ji zkus:)

      Vymazat
  4. Já jsem knížku četla a moc mi nesedla, vůbec jsem nedokázala pochopit Quentinovu posedlost Margo.. Nejvíc mě bavil závěrečný road trip, ten jsem si celkem užila, jinak byla pro mě knížka i film zklamáním :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  5. Miluju tu knížku :) jen film mě trochu zklamal. Hvězdy nám nepřály je skvělá kniha i skvělý film, tak jsem možná od zfilmovaných Papírových měst čekala až moc :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. film jsem ještě neviděla, ale těším se na něj, tak jsem zvědavá!

      Vymazat
  6. Ja si neviem pomôcť ale knižky od Greena ma vôbec nezaujali:/

    Saja Frey blog

    OdpovědětVymazat
  7. Z komentářů mám pocit, že u této knížky asi hodně záleží na osobním vkusu. Možná ji někdy zkusím. :)

    Tvůj blog se mi líbí. Odebírám :)

    by Corra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak je to právě u všech Greenovek, řekla bych:)
      A moc děkuju, to je milé!

      Vymazat
  8. Knihu som čítala a milujem ju ♥ celé leto som s ňou prežila:) Máš inak krásny blog,nedáme vzájomné sledovanie? napíš mi na blog a neber to ako reklamu:)

    ORLLING

    OdpovědětVymazat
  9. Knížky od J. Greena jsem nečetla, není to zrovna můj šálek kávy, ale třeba se k nim někdy taky dostanu, až přelouskám všechny, co mám na seznamu teď :)
    Lovely imperfections | Giveaway

    OdpovědětVymazat