In DAILY THINGS

E. L. JAMES | PADESÁT ODSTÍNŮ ŠEDI

Pamatuji, jak jsem byla v kině na Padesáti odstínech šedi. Těšila jsem se a čekala, že mě film okouzlí. Mluvilo se o něm hodně a stal se nejnavštěvovanějším filmem. Snímek je adaptací na první díl z trilogie knih, které se staly bestsellerem. Ve skutečnosti jsem čekala víc.
Film se povedl natočit, ale pokud jde o herecké obsazení, herečka Dakota Johnson (Anastasia) předvedla něco, co jsem osobně moc nepochopila. Erotické scény hrála uměle, přehnaně a pokud tohle bylo záměrem, tak nevím, co tvůrci čekali, že vytváří. Pro ženské publikum byl nejdůležitějším bodem soustředění Jamie Dornan (Christian), který - přiznejme si - je velký fešák.

Po zhlédnutí filmu jsem si postahovala knihy a dala se do čtení.
Obálky knih jsou jednoduché, výstižné a bez zbytečností.
Často se setkávám s tvrzením, že člověk, který přečetl/čte Padesát odstínů je někdo, kdo nerozumí dobrým knihám a nedokáže přečíst něco hlubšího. Myslím, že je tohle jedna velká blbost.
Podle mě je správné přečíst čas od času i knihu, po které bychom sami nesáhli. A pokud jde o tak promílanou knihu jako tahle, je skoro naší poviností přečíst ji a vytvořit si na o ní vlastní obrázek.

 (rozbalený článek obsahuje SPOILERY) 

Anastasia má za úkol jít na rozhovor s úspěšným podnikatelem Christianem Greyem.
- tahle část je docela hezky napsaná. Bohužel mi přijde, že autorka psala knihu jako omáčku, ale začátek je v poměru s dalším textem srozumitelný.

Následně se Anastasie do Christiana zamiluje. V ději se například posouváme k Anastasii do práce, kam si přijde nakoupit Christian a už tam máme možnost začít se pomalu seznamovat s tím, co nás do budoucna čeká a to je erotika, sex a přitažlivost hlavních postav.
- část v obchodě byla pro mě jednou z nejlepších scén jak ve filmu, tak v knize.

Také se ocitáme v baru, kde se Anastasie opije a Grey ji přijede "zachránit". Tady se dostáváme do milostného trojúhelníku, protože kamarád Anastasie projeví city k ní samotné a Christian žárlí. Samozřejmě Anastasie o svého kmaráda zájem nemá a touží po Greyeovi.
- opět pro mne jedna z nejlepších scén jak ve filmu, tak v knize.

Anastasie se probouzí u Christiana a má strach, že se mezi nimi stalo něco víc. Christian jí ujistí, že s ženami nespí (kdo knihu četl nebo viděl film ví, co Christian rád) a zase se posouváme kousek blíž k tomu nejrozsáhlejšímu, co nás čeká.

A o dalších pár stránek dál máme první sex, první seznámení s hernou a celkově se děj ubírá k jednomu stejnému bodu, což už pro mě přestávalo mít určitý smysl. Erotické scény byly jako přes kopírák. Jedna jako druhá. Pro někoho, kdo si rád přečte něco pikantnějšího bude tohle asi nuda.
Už jsem upřímně čekala, kdy kniha skončí, ale nechtělo se mi ji odložit, protože jsem doufala v zajímavý konec. Nepřišel zajímavý konec, ale něco do sebe děj nakonec měl.
Možná bych přeskočila x desítek a desítek zbytečných stran, kde se nic nedělo a vše se opakovalo. To už bylo na mě jednoduše moc.
Autorka se podle mého chtěla přiblížit k obyčejně neobyčejnému vztahu dvou mladých lidí, což se jí podařilo na výbornou. Ukázala rozdíl mezi bohatšími lidmi na úrovni a obyčejným studentským životem a i tak dva rozdílné světy dokázala smysluplně propojit.

Z 5ti hvězd bych knize dala dvě. Neříkám, že byla špatná, ale má očekávání byla asi tak veliká, že pro mě bylo čtení stejně velkým propadákem.

Chystám se přečíst i pokračování, protože ta se prý povedla víc, ale opět ve formě elektronických knih. Navíc jsem dostala Padesát odstínů šedi pohledem Christiana Greye - tu už v papírové podobě - a na tu se těším asi ze všech nejvíc.

Do komentářů napiš, jestli jsi viděl/a film nebo četl/a knihu a jak se ti líbila?

Přeju hezký zbytek dne,


Related Articles

7 COMMENTS:

  1. Já viděla relativně nedávno film, abych tedy oproti ostatním nebyla zaostalá :D A nezaujalo mě to a číst nemám v plánu. Možná se ale podívám i na další díl nebo díly filmu, abych to tedy měla kompletní :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já se docela těším na další díl ve filmovém zpracování, tak snad bude lepší než ten první:)

      Vymazat
  2. Viděla jsem film a četla jsem všechny tři díly. Dokonce jsem už přečetla i Greye. A abych pravdu řekla, přijde mi, že tahle spisovatelka píše jednoduše. Je to taková kniha na odpočinek. Nemusí se nad tím moc přemýšlet.
    Jinak Grey mi přišel mnohem zajímavější, než Padesát odstínů. :)
    Find joy in the ordinary

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem film viděla a musím říct, že kromě herce jsem z něj nadšená nebyla :D Knížku v plánu číst nemám.
    Meet My Lovely World

    OdpovědětVymazat
  4. V první řadě ti musím pochválit menší změny na blogu, vypadá to skvěle! ♥
    Jinak, souhlasím s tím, že to, že si někdo nějakou knihu přečte, neznamená, že má špatný výběr, podle mě tohle prostě nedává smysl. Nečetla jsem ji sice, ale uvažovala jsem nad tím ze stejného důvodu, protože kamkoliv jsem přišla, mluvilo se o ní. :D Děj mi přijde trochu zvláštní, ale tak našel si i své fanynky. :D Nevím, jestli byl horší tento film nebo parodie na něj :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Juu, moc děkuju! <3
      parodii jsem neviděla, ale asi bych si měla rozšířit obzory :D

      Vymazat

Používá technologii služby Blogger.