JOHN GREEN | HLEDÁNÍ ALJAŠKY

Recenzi mám rozepsanou od konce léta, proto na blog přináší do chladného podzimu dávku sluníčka! Během léta jsem si udělala čtecí maraton knih od Johna Greena. Pokud bych měla shrnout knihy, které od jmenovaného autora mám, zbývá jich málo do celé sbírky. Do podvědomí čtenářů se dostal především knihou "Hvězdy nám nepřály" a jde o knihu, kterou jsem od něj četla jako první.
Jeho díla jsou pohodová, oddechová a každý si přijde na své. Ve svých příbězích se snaží čtenáře přivézt na myšlenky, nad kterými by se nemuseli sami od sebe zamýšlet.
Hledání Aljašky je kniha, která upoutá pozornost už jen svým přebalem. Jedná se o první autorovu knihu, která vyšla v roce 2005.
Lidé chtějí bezpečí, psal jsem. Nedokážou snést představu, že by smrt byla jen velké černé nic, nesnesou myšlenku, že jejich blízcí by neexistovali, a neumějí si ani představit, že by oni sami neexistovali. Nakonec jsem došel k závěru, že lidé věří v posmrtný život, protože nedokážou nevěřit. - John Green ke knize "Hledání Aljašky". 

 (rozbalený článek obsahuje SPOILERY) 
Samotná kniha je rozdělena na Předtím a Potom - což je trochu odlišné od těch ostatních. Kapitoly jsou rozděleny podle dní. Například knihu začínáme sto třicet šest dní předtím a končíme sto třicet šest dní poté.
Zajímavým prvkem celé knihy jsou poslední slova (zejména slavných - historických - osobností).
Miles - hubený kluk, který je zblázněný do posledních slov slavných osobností. Ve škole není nijak oblíbený a nemá téměř žádné kamarády. Vydal se hledat "velké Možná".
Přestoupil na internátní školu Culver Creek v Alabamě, kde pozná svého spolubydlícího Chipa (Plukovníka) a následně se seznamuje s Aljaškou, což je slečna, do které se zamiluje.
Miles se stane součástí party lidí, kteří porušují pravidla. Začne kouřit a žít téměř bezstarostný život.
Bohužel, nic netrvá věčně a kniha dospěje do bodu, kdy se všechno změní...

Podle většiny recenzí je tento román považován za méně najivní než Hvězdy nám nepřály.
Děj se odehrává ve vysokoškolském prostředí a je propleten fylozofickými otázkami.

Jako všechny Greenovky se i tahle kniha četla sama. Rozhodně bych ji doporučila přečíst teenagerům, které by mohla připravit na to, jaká školní léta dokáží být a varovat je před nesprávnými lidmi/činy. Líbí se mi, že je psána jednodušše, ale zároveň donutí čtenáře se zamyslet.
Vím, jak mi každý říkal, že jde o báječnou knhu, která všechny dostala. Bohužel mě tolik nenatchla. Nebyla zklamáním. Jen jsem čekala víc. A když čekáš víc, obecně platí rovnice zklamání.
Děj mi přišel zbytečný, dlouhý. Jako by se zastavil a já (jako čtenář) jsem se plácala na jednom místě. To, co se stalo s Aljaškou jsem čekala ještě dřív než se něco stalo. Nebylo to tak, že by autor napsal "teď se něco stalo" a já začala brečet. Bylo to psáno tak obyčejně, skoro bez emocí, že jsem se zastavila nad tím, jak suše nám tak důležitý zlom knihy byl naservírován.

Možná jsem z knihy zklamaná právě kvůli tomu jednomu okamžiku v knize, ale pro citlivého člověka jako já by měl ten důležitý a citový zlom znamenat slzy, emoce a hluboké přemýšlení.

Pokud bych měla k dispozici 5 hvězd, knihu bych ohodnotila třemi. 


Určitě mi napiš, jestli jsi knihu četla/a a jak se ti líbila? Případně, jestli ji plánuješ přečíst.

S láskou,



You May Also Like

8 COMMENTS

  1. John Green má veľmi dobré knihy a ja ich mám veľmi v obľube! :) Túto som však ešte nečítala, no určite ju plánujem kúpiť :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak si ji zkus přečíst a třeba mi pak napiš, jak na tebe zapůsobila:)

      Vymazat
  2. Knihu mám doma a už som ju aj čítala, neviem prišla mi trošku taká depresívna ale inak má celkom bavila. Veľmi sa mi páčila ťa myšlienka posledných viet :)

    OdpovědětVymazat
  3. Knihu mám doma a už som ju aj čítala, neviem prišla mi trošku taká depresívna ale inak má celkom bavila. Veľmi sa mi páčila ťa myšlienka posledných viet :)

    OdpovědětVymazat
  4. Knížku jsem četla a měla jsem z ní podobné pocity jako ty. Ale na druhou stranu knížka zas rozhodně patří mezi ty lepší od něj :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  5. O knížce Hledání Aljašky jsem už slyšela, kamarádka mi říkala, že jsou na ni dobré recenze, ale že ji ještě nečetla, ale určitě by si ji někdy ráda přečetla. A já jsem nedávno dočetla Hvězdy nám nepřály a říkala jsem si, že bych mohla zkusit i Hledání Aljašky a když jsem narazila na tvou recenzi této knížky, tak jsem neváhala a celý článek jsem si hned rozklikla :) A myslím si, že si tu knížku asi někdy přečtu.
    lalymylifestyle.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně platí i u knih "sto lidí, sto chutí", takže ji rozhodně doporučuji přečít!:)

      Vymazat
  6. John Green je skvělý spisovatel:) Hledání Aljašky miluju :)

    OdpovědětVymazat