INTERVIEW | CAMIE

CAMIE

Jak by ses představila mým čtenářkám, které tě neznají? :)
Jsem (už bohužel ne náctiletá) slečna z Opavy. Momentálně žiji ve Švýcarsku. O rostlinnou stravu jsem se začala blíže zajímat asi rok potom, co jsem se odstěhovala do zahraničí a začala se tak starat sama o sebe. Momentálně se už asi půl roku věnuji natáčení videí na YouTube, jehož prostřednictvím se snažím šířit rostlinnou stravu / veganství rozumným a přirozeným způsobem :)

Jak dlouho jsi veganka a co byly tvé první poznatky poté, co jsi přešla k rostlinné stravě?
Vegankou jsem zhruba rok a půl. První čeho jsem si všimla byl ohromný nárůst energie. Do práce vstávám velmi brzy a tak byl tohle jeden z hlavní ukazatelů, že dělám správnou věc.

Jak by si člověku, který vůbec neví, o co jde, představila pojem "veganství" ?
Veganství se považuje za celý životní styl, spojený nejen se stravou ale především s ochranou zvířat. Já se nepovažuji za veganku, vždy říkám, že jsem na rostlinné stravě. Facebookové skupiny jsou plné /pro mě/ "maniaků", kteří nedokáží ocenit ani to, že se člověk krůček po krůčku snaží a rozebírají každý krok a slovo. Proto jsem se rozhodla šířit tento, dle mého názoru nejzdravější životní styl, nenásilnou a přátelskou cestou. Proto jsem si nejspíš získala již 10tis odběratelů, z čehož zdaleka ne všichni jsou vegetariáni natož vegani.

Pokud se nepletu, prvotně jsi začala s lidmi vše ohledně veganství sdílet na instagramu. Jak tě napadlo natáčet? Přáli si to tvoji odběratelé nebo to byl tvůj nápad? 
Přesně tak, první byl Instagram. Je to takové moje dítě. Co si tak vzpomínám, žádné komentáře na téma YouTube jsem nedostávala. Byl to můj malý sen, jelikož na YouTube koukám už od svých 15ti let, vždy jsem chtěla být jednou z těch slečen. Sama jsem si všímala, jak mě videa dokáží pozitivně naladit a když přihlídnu k tomu, že jsem docela ukecaný člověk, přišlo mi to jako fajn nápad. Problém byl jen jediný - co si o tom kdo bude myslet. Dlouho jsem začátky odkládala a hledala neustále nové výmluvy. Přítel mě stále "nakopával" a vyptával se, kdy natočím video. Když jsem si ale jednoho dne řekla, větu která se mi stala osudnou, zvedla jsem zadek a šla si koupit kameru. Den na to vzniklo mé první video. A jestli vás zajímá ta osudová věta, která mě nakopla a stále pohání dál, tak čtěte nahlas a zamyslete se :) "What would you do if you weren´t afraid?".

Než jsi začala natáčet, představovala sis, jak na tebe bude "publikum" reagovat? Například, že by tě mohli odsuzovat a tak podobně? / Mimochodem gratuluji ke skoro 10 000 odběratelům na youtube! 
Určitě. Jak už jsem psala v předchozí otázce, strach z toho, co řeknou ostatní, byl tou největší brzdou. Nejtěžší to bylo při prvním videu, teď už to je hračka - což ale neznamená, že nemám strach. Pokaždé když kliknu na "PUBLIKOVAT" dopředu počítám s negativními ohlasy. Sama jsem ale překvapená z toho, jaké minimum negativních komentářů se u mě objevuje - nejspíš přitahuji jen pozitivní lidi :D Mockrát děkuji! Je to neskutečné číslo a vůbec nevím, jak jsem k němu došla.

3. července 2016 chystáš společně s Blue Vegan Pig a Ditta Zavrell "Vegan Piknik" v Opavě. Na co se mohou ti, kteří přijdou těšit? (krom vás, samozřejmě :) ).
Myslím si, že se všichni těšíme na pohodové odpoledne, posezení a pobavení se s lidmi, co jsou na stejné vlně :) Já osobně se těším hlavně na to, že potkám ty z Vás, kteří mě sledujete každý den, konečně uvidím Vaše tváře a poznám jací jste. A v neposlední řadě se těším na jídlo! :D Jsem zvědavá, kdo co připraví, co pro mě bude nové a s kým si budu moci vyměnit recepty.
Kde bereš inspiraci na veganská jídla? Jsou to momentální nápady (improvizace) nebo máš nějaké stránky, kuchařky,... které tě inspirují? 
Tuto otázku dostávám velice často. Vařím vždy z hlavy. Pokud sledujete má videa, určitě si všimnete toho, že nikdy nevím, co vlastně vařím a jak to nakonec vše dopadne. Považuji to za svůj talent - vše splácat dohromady a ono to nějakým zázrakem vždy chutná (většinou i vypadá) dobře :)

Všimla jsem si, že máš pár svých oblíbených podniků, kam chodíš na jídlo. Můžeš některé doporučit mým čtenářkám?
Ještě toho mám opravdu hodně co objevovat. Má nejoblíbenější "stravovací jídelna" je kuchyně mojí maminky :D Která mimochodem taky přešla na rostlinnou stravu. V Praze jsem měla jedno z nejlepších jídel v Restauraci Vegans Prague. V Americe to zase bylo v Gracias Madre.

Je něco, na co by si měli nastávající vegani dávat pozor? Popřípadě, co by si měli hlídat?
Nezvykem bude hlavně to, že při rostlinné stravě jsou porce jídel daleko větší. Proto vždy říkám - nebojte se jídla a hlavně NEBOJTE SE OVOCE! Rostlinná strava boří všechny zašlé mýty a není divu, že lidé na začátku nechápou "jak to, že se po ovoci a rýži nepřibírá". Doplňování B12 bych doporučila jak veganům, tak i masožravcům. Jeho nedostatek se může odrazit například na energii.
Děkuji Camie za úžasný rozhovor! Za sebe (jako nevegana a nevegetariána) mohu youtubový kanál včetně instagramu Camie jenom doporučit! Je to neskutečně příjemná slečna a nedávno začala dělat lifestreamy na její facebookové stránce. Vždy mě dokáže povzbudit a ráda se odreagovávám u jejích videí! Určitě jí nezapomeň sledovat ♥
Přeji krásný zbytek dne,


You May Also Like

8 COMMENTS

  1. Rozhovor se ti moc povedl :) Já sama se o veganství zajímám (ale vegankou nejsem), tak jsem moc ráda, že jsi mi dala tip na další sympatickou veganku :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  2. aká sympatická slečna :) veľmi dobrý rozhovor ;)

    www.beautiful-savage.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  3. Skvelé interview ! Camie pozerám veľmi rada, hlavne jej "čo som dnes jedla" videá :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme:) Ano, má skvělá videa:) Nejraději koukám ráno, při snídani :D

      Vymazat