GRADUATION

Krásné odpoledne,
dnešní post je maličko nevšední, dlouhý, ale hodně, hodně důležitý ♥
Letos jsem se stala maturantkou a tenhle titul pokřtil maturitní ples, který se stal jedním z největších zážitků mého života. Nechtěla jsem si připustit, že jsou za mnou další 4 roky a s tím spojené 4 roky na střední škole, což je ironie, protože jsem se vždycky na konec školy těšila, jelikož obor, který studuji mě tak úplně neuchvátil a po čase mi došlo, že není nic pro mě. Na druhou stranu mám zkušenosti a znalosti i odjinud. Ve skutečnosti mám slzy v očích, protože jsem na střední našla samu sebe. Našla jsem si první lásku, ale také přeskládala žebříček priorit. Uvědomila jsem si, v kom mám pravého přítele a koho si raději držet od těla. Naučila jsem se naslouchat druhým a být tu pro ně, protože oni jsou tu na oplátku pro mě. Život je jedna veliká škola, ale střední je takovým vysokým stupínkem, který pokud překonáš, máš téměř jasno. Alespoň v mém případě, to tak je.

Články nevycházely pravidelně, ale posledních několik týdnů jsem věnovala přípravě. Chodila jsem spát pozdě večer a vstávala brzy ráno. Moje tělo nastavilo žebříček vysoko a já ho musela dohnat. 


První část maturitní zkoušky byla založena na didaktických testech. Nerada bych se vyjadřovala k otázkám, které byly často s kdejakým chytákem, ale nakonec, po dlouhém čekání přišel e-mail, že jsem uspěla! Nervózní jsem nebyla téměř vůbec. Nechápu. Jsem na tom se stresem špatně, ale asi jsem se otužila stresem několik dní před maturitou, kdy jsem prožívala hodně, hodně těžké časy. Cermat si dal opravdu na čas a výsledky přišly po termínu, ale přišly!

Druhou částí byla praktická zkouška. Losovala jsem si mezi mikrobiologickou a chemickou laboratoří. Přála jsem si biologii a povedlo se mi mít šťastnou ruku! Vylosovala jsem si otázku s číslem 13 a jelikož byla práce obsažena ve více dnech, dodělávala jsem ji v pátek 13ého. Znamení?

Poslední částí byla ústní zkouška z českého jazyka, anglického jazyka, analýzy potravin a biologie. Učila jsem se do 2 do rána, až jsem byla tak unavená, že se mi nechtělo spát. Naspala jsem zhruba 4 hodiny, ale takové kruhy pod očima mi byly upřímně jedno. Měla jsem stavy, kdy se mi chtělo zvracet a říkala jsem si, že tady omdlím. Maturovala jsem jako první, což mi přišlo jako výhoda, jelikož jsem si vše odbila a byl klid. Na druhou stranu jsem čekala další 2 a půl hodiny na výsledky, což pro mě bylo frustrující a nepříjemné.

První předmět byla biologie. Opravdu jsem si vytáhla otázku s číslem 18, která čistě teoreticky patřila do jiného oboru a byla to jedna z minima, kterou jsem si ani nepřečetla? Vařila jsem z vody, ale se svým výkonem jsem byla spokojená. Na to, že jsem netušila.

Druhý předmět byl český jazyk. Den přede mnou vyhodili z češtiny dva lidi a já uměla sotva autory a některé knížky jsem si nestačila ani naposlouchat. Vytáhla jsem si otázku číslo 6, takže následovalo hledání tečky, zda se opravdu jedná o číslo 6 a ne 9. Svatý Xaverius mě poměrně uklidnil. S komisí jsem si popovídala a šla se klepat před dalším předmětem.

Analýza potravin, otázka číslo 13. Otázka, kterou jsem nechtěla. Vypočítala jsem příklad s kalkulačkou zapůjčenou od učitelky, i přesto, že jsem si svou vzala. Ale zapomněla ji v tašce. A jelikož jsem s ní neuměla a plivala mi čísla ve zlomcích, byla jsem dost nesvá. Po zkoušce jsem se opravdu sesypala. Brečela jsem na záchodě a přišlo mi, že co jsem mohla, to se pokazilo. Ptaly se mě na základní věci a já měla takové okno, že jsem jen koukala a nevěděla, co dělat.

Posledním předmětem byla angličtina. Je možné, že jsem si slovníku přede mnou všimla až po čase stráveném na potítku? Stejně tak jsem si nevšimla poslední části - simulovaného rozhovoru a jelikož jsem na tom v angličtině špatně s gramatikou, dělala jsem si starosti. Ale nakonec to probíhalo poměrně v pořádku, tak jsem si řekla, že bych třeba měla šanci.

S výsledky si dali na čas a pan komisař se u mě spletl, čímž mi způsobil zástavu srdce. Řekl, že mám nedostatečně z biologie a jelikož analýza potravin byla pod ní, hlavou mi běhalo, že se překoukl a nedostatečná bude právě analýza. A nakonec?


♥ VČERA 24.5.2016 JSEM ÚSPĚŠNĚ ODMATUROVALA ♥

Po tom, co nám výsledky řekli, podali ruce a my odešli, moje srdce i moje hlava byly jako kámen. Žádná radost, žádný smutek. Necítila jsem vůbec nic. Nedocházelo mi, že už nemám jenom základní vzdělání a nevěděla, co dělat. Až venku, při čekání na autobus mi začalo docházet, že bych se možná měla radovat a začala jsem být opravdu šťastná. Nakonec na mě padla neskutečná únava a mozek, jako by uletěl. Seděla jsem a koukala v autobuse do blba. 
Největší radost mám z toho, že pokud vše půjde takhle hezky, budu studovat školu, která mě DOUFÁM bude opravdu bavit a posune mě dál. Konečně se mohu věnovat blogu, protože čas nestrávený psaním článků mě ubíjel. Stejně tak se těším, až po roce vytáhnu longboard a odjedu daleko od lidí a provětrám si hlavu. Konečně se můžu věnovat tomu velkému překvapení, které chystám a které se snad co nejdříve stane skutečností ♥ A ty můžeš stále typovat, o co jde, protože toho, kdo to uhodne, čeká odměna ♥

Pokud jsi článek přečetla celý, moc ti děkuji! Tenhle článek není jedním z nejlepších, ale mám v hlavě tolik myšlenek a ty předbíhají moje psaní. Chci poděkovat za podporu a pokud čekáš na svůj den D, ať už na maturitu, státnice nebo jen obyčejné písemky, chci ti popřát mnoho štěstí! A pokud vše nevyjde tak, jak chceš, nevěš hlavu! Život je pestrobarevný a brzy ti nachystá nové příležitosti. Stačí jen věřit, protože snílci mění svět!

S láskou,


You May Also Like

4 COMMENTS

  1. Gratulujem, aj keď to bolo krušné, hlavne, že to máš úspešne za sebou. Ja som mala v pondelok štátnice a nejak si stále neuvedomujem, že som to naozaj spravila a nezahodila 3 roky na vysokej :). Ešte raz gratulujem a užívaj leto! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuju mockrát! Tobě také moc gratuluji! Stále mi to nedochází a přijde mi, jako bych z toho snad ani neměla radost:/ nechápu, co se se mnou děje. Třeba po vysvědčení? Nevím:)
      Nicméně, opravdu gratuluji! A také, užívej sluníčka ♥

      Vymazat
  2. Míšo, strašně moc Ti gratuluju! ♥ Jak jsem si článek četla, úplně jsem to prožívala s tebou a páni - maturovat z biologie a z analýzy potravin, která se odhaduje týká i chemie, wow, máš můj obrovskej obdiv! Ale mrzí mě, že jsi si zrovna z těhle předmětů vytáhla otázky, co jsi nechtěla, o to víc mám radost, že jsi to tak úspěšně zvládla! A držím Ti palce i dál!

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc a moc! ♥
      Nejvíc mě mrzelo, že biologii jsem uměla na jedničku a jediná špatná otázka mi pohnojila známku:/ Ale důležité je, že to mám! A ano, jde hlavně o chemii, rovnice, reakce a ještě příklad. Já měla vypočítat obsah vitaminu C :D
      Ještě jednou děkuju! ♥ Vážím si toho:)

      Vymazat