In LIFESTYLE TODAYISYOURDAY

FIRST LEVEL UP! #TODAYISYOURDAY

V minulém článku jsem tě seznámila s novým a zároveň prvním vlastním projektem tady na blogu. Dnešní článek bude o mých začátcích, pocitech a pokrocích.
V sobotu 30.1.2016 začal projekt znamenat důležitou součást mého života. Je pro mě vlastní výzvou, které jsem plně podlehla. 

30.1.2016 - 6.2.2016
Tenhle týden byl pro mne ve znamení nového startu.
Fitness plán zahrnoval 30 minutové domácí cvičení a nový jídelní plán.

STANOVENÉ CÍLE ► 
Naučit tělo na pravidelnou stravu. Omezit přísun kalorií a začít doplňovat potřebné složky, které tělo potřebuje - snížit únavu, zvýšit aktivitu a energii. Nepřejídat se a jíst v takovém množství, které bude stačit a zároveň bude prospěšné.
Připravit tělo na pravidelné cvičení. Zvýšit výdrž při tréninku a NEVZDÁVAT SE!

DIET
Významově není dieta slovem určeným pro hladovění nebo omezování v jídelníčku. Ve staré řečtině byla dieta používaná jako "způsob života" a v angličtině znamená "strava". Sestavila jsem si jídelní plán přesně tak, jak myslím, že je pro mé tělo správný. Žádné hladovění, žádné omezování! Pouze úprava potřebných a nepotřebných živin. Skvělý způsob, jak připravit tělo na pravidelný režim. - pokud se nevejdu do časového rozmezí, nic si z toho nedělám. Nejsem stroj.

Snídaně mezi 6:00 - 8:00 hodinou ranní. 
Svačina mezi 9:00 - 11:00 hodinou dopolední.
Oběd mezi 12:00 - 14:00 hodinou odpolední.
Svačina mezi 15:00 - 17:00 hodinou odpolední.
Večeře kolem 18:00 hodiny večerní.


Před cvičením jím snídani alespoň půl hodiny před výkonem. Pokud cvičím odpoledne, jím 1,5 - 2 hodiny předem, ale po obědě většinou svačím - tělo potřebuje před tréninkem doplnit energii (platí především po ránu) z dobře stravitelných potravin - bílkoviny v jogurtu, smoothie nebo polévka k obědu. 
Po cvičení je třeba doplnit sacharidy z ovoce, zeleniny nebo z celozrnného pečiva. Po tréninku není třeba držet hladovku. Nejlepší je jíst tak půl hodiny - hodinu po výkonu. Osobně jsem začala po tréninku pít například ovocné šťávy, jíst zeleninu nebo třeba krekry s avokádem.

Důležitý je pitný režim! Stanov si cíl "kolik vody za den vypiješ". Třeba tahle motivace pomůže. Ráda piju vodu s citronem a v létě miluji vodu s mátou a limetkou. 

FITNESS PLAN
Svůj plán jsem rozdělila do několik částí - spolu s částmi roste zátěž a cíle, kterých chci dosáhnout. Zvyšuje se počet minut pro trénink, jehož délku jsem si přesně určila. Každá část tréninku bude těžší a těžší. Od března přidávám běh a rychlou chůzi. - hurá!

RELAX
Skoro nejdůležitější část tréninku je odpočinek! Já cvičím v pondělí, úterý, středu - volno, čtvrtek, pátek - volno, sobotu a neděli. Svaly budou mít čas "opravit" svalová vlákna a tím budou novější, silnější. Při hubnutí se dočkáš přesného opaku. Svému tělu pravděpodobně časem dopřeji další den volna, ale zatím se tolik nepřetěžuji a myslím, že takhle to snad stačí. Odpočinek mezi cvičením nemusíš proležet doma. Je dobře jít se třeba projít - ne zaběhat.

WHAT HAS CHANGED?
Stanovené cíle se podle mě podařily splnit. Důležitým pokrokem je pro mě výdrž|motivace. Dřív jsem si dokázala říct "kašlu na to, jsem unavená", ale teď jsem odhodlaná vydržet až do konce cvičení. Po prvním dni mě bolely nohy, ale další den to bylo lepší. Třetí den už jsem byla v pohodě a následně to šlo stále lépe. Tělo mě neskutečně bolelo ve středu, protože jsem cvičila i na kruzích - bolavé ruce + záda,břicho, kdy jsem břichu dala opravdu hodně zabrat! 
Momentálně u mě převládá spokojenost z tvrdé dřiny, která je na mě znát! Unavená ze školy jsem, ale výdrž mám o malinko větší a jako bych byla nabita převážně pozitivní náladou.
Z oblasti jídelníčku jsem se během prvního dne naučila nepřejídat - protože jsem do tohohle šla již dřív a je to pro mne jednodušší než jsem si myslela. Dokonce mám v plánu do svého jídelníčku zahrnout poprvé v životě malou dávku proteinů, proteinových tyčinek a například i bez cukrových sirupů.

A dnes se přesouvám na další část tréninku. Přidávám dalších 5 minut k posilování! Držím palce těm, které do toho jdou se mnou a děkuji za překrásné komentáře u zveřejnění projektu! ♥ Vážím si každého z vás ♥

Related Articles

11 COMMENTS:

  1. Myslím si že tvůj plán je super, včetně jídelníčku, ten mám dost podobný :). Akorát teda si nemůžu pomoct, ale musím ti mluvit do toho běhání – ono běhání není vůbec dobré, i když hodně lidí tvrdí že jo. Pravdou je že se ti při běhu nenastartuje glykolýza, kterou se spaluje 36 ATP, ale nastartuje se krebsův cyklus, při kterém se spálí 2 ATP. Mimo to je běh hodně náročný na klouby, ale na svaly nic moc. Ale taková rychlá chůze je mnohem účinnější. Já osobně dělám balet a někdy jógu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jinak bych ti teda ráda řekla, že máš krásný blog, fakt paráda, máš další čtenářku :).

      Vymazat
    2. Děkuji moc za komentář:) Ano, s tím běháním to vím:) Je mnohem lepší rychlá chůze nebo i chůze celkově, protože jde o přirozený pohyb člověka a spaluje se tím více + je to mnohem lepší na klouby atd,...
      K běhání jsem se nikdy nedopracovala (asi jen 2x) v životě :D protože mám problémy, které mi nedovolí udýchat to. Ale mám to zkoušet...takže stejně věřím v to, že běhat nebudu a budu pouze chodit :D

      Vymazat
    3. No já právě běhat nezvládnu kvůli kolenům, měla jsem úraz na lyžích ale protože jsem jezdila na koni western, kde člověk řídí koně právě tlakem nohou a kolena dostávají dost zabrat, tak jsem nechtěla jít k doktorovi protože jsem věděla, že by mi zakázal jezdit a dostala bych ortézu a tak. V té době pro mě byli koně uplně vším a i když jsem měla koleno strašně nateklé a bolesti že jsem chodit skoro nemohla, stejně jsem dál jezdila i přes ty neskutečné bolesti. Pak jsem už nemohla ani vstát a šla jsem teda k doktorovi. Je to už několik let zpátky, ale doteď mám s tím kolenem sem tam problémy a zpětně si sypu popel na hlavu, že jsem byla tak blbá :D. No ale tu ortézu samozřejmě nenosím že :D. K běhání se dopracuju jen když dobíhám autobus :D.

      Vymazat
    4. mě do teď také zlobí koleno:) neměla jsem s ním nic vážného, ale docela dlouho mě bolelo, nemohla jsem skoro chodit a doktor mi dal jen nějaké léky a mastičky a už to zlobí jen výjimečně:)

      Vymazat
  2. Skvelý článok ! :) Držím palce :)

    http://accessoriesforbeauty.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  3. Držím palce, taky se teď snažím trochu zlepšit životosprávu, ale začínám postupně a ještě mi bude chvilku trvat, než se dostanu do téhle fáze...snad to však vyjde :)
    Jinak máš krásný blog! :)

    TulipPánka

    OdpovědětVymazat

Používá technologii služby Blogger.