ČETBA K MATURITĚ

Nikdo neříkal, že to bude jednoduché, ale bude to stát za to!
Přemýšlela jsem, jakým článkem obohatit blog a napadlo mě, že je přede mnou jedna z nejtěžších zkoušet v životě. Proč si nevybrat zrovna ji?
Malý princ
Kniha, kterou jsem si zamilovala. Je tenká, což znamená, že pro "nečtenáře" perfektní! Existují 2 typy lidí. Jedni jsou z této knihy okouzleni a druzí ji nesnáší. Proč? Říká se, že není jednoduchá k pochopení. Podle mě jde spíše o to, jak se s knihou sžiješ. Četla jsem ji ve škole a do hodiny byla přečtena. Zaujala mne od začátku a to je určitě důležité. Je potřeba soustředit se a přemýšlet, co se autor snaží dějem naznačit.
Malý princ je kniha, která mi hodně dala. Přemýšlela jsem nad ní a přemýšlím do teď. Opravdu, stojí za přečtení.

Román pro ženy
Kniha převážně pro holky. Pokud znáš film a máš ho ráda, určitě ti knihu doporučuji! Pokud film neznáš nebo ho ráda nemáš, tak i tak by se ti kniha mohla líbit. Je pravda, že je velice podobná filmovému zpracování, ale kniha je kniha. Je lepší než film (podle mě).
Od začátku jsem se smála. Je psána příjemně a není těžká ve svém ději. Jde o knihu zaměřenou na běžný život obyčejné ženy a to mi přijde opravdu pěkné. Nemá tolik stran a i kdyby měla, nevadilo by mi to. Stojí za přečtení!

Stařec a moře
Kniha není těžká na pochopení. Má jednoduchý děj a pouze 2 hlavní postavy. Stran má pouze pár a celkově mi přijde jednoduše napsaná. Poradila bych jí těm, které nemají rády chaos v postavách.


Krysař
Známá kniha, kterou jsem přečetla za malou chvíli. Je tenká a mne zaujala svým obsahem. Děj má vcelku srozumitelný, ale setkávala jsem se s dotazy na to, jak kniha vlastně skončila. Postav není v knize tolik, aby nešly zapamatovat. Jak jsem se již zmínila, děj je vcelku srozumitelný, ale možná u konce dokáže čtenáře zmást. Osobně jsem závěr pochopila, ale chvíli jsem seděla a "zírala", jak celý děj skončil. Jako když sedíš, koukáš na film a ten skončí tak, že nevíš, co se děje dál a zajímá tě to. Ale nikdo ti nic víc nepoví.

Petr a Lucie
Kniha, která je opět velice známá. Podle mě se dobře čte, děj lze snadno pochopit a není nijak obsáhlý. Je to jedna z knih, kterou by si podle mě měl alespoň jednou každý přečíst.

Další knihu, kterou bych doporučila - až na obsáhlost - je Oliver Twist. Kniha, která mne lákala od začátku a její děj mě opravdu upoutal! Bohužel asi v polovině, lehce za polovinou mne děj přestal bavit. Připadalo mi, jako bych se začetla do jiné knihy, ale - konec stojí za to. Podle mě jde opět o dílo, které stojí za přečtení!

Maminka od Seiferta je báseň, kterou plánuji přečíst i já. Je krátká, podle všeho srozumitelná, ale ještě jsem jí sama osobně nepřečetla - podle ukázky v učebnici vypadá dobře.

Lakomec je další kniha, kterou plánuji číst. Kniha má kolem 90 stran, proto patří mezi méně obsáhlé knihy, Jedná se o divadelní hru a takový formát si buď zamiluješ nebo znepřátelíš. Osobně mám tenhle typ četby ráda. Jde o rozmluvy postav mezi sebou a to mám mnohem raději než číst sálo dlouhé slohy o ničem.

Chrám matky boží v Paříži je kniha, kterou mám rozečtenou. Zatím nemám, co k ní říct, snad jen, že podle spolužaček se mi bude líbit.

Robinson Crusoe mám také na seznamu. Jedna ze 3 knih, které mi chybí přečíst. Podle všeho půjde o hezký, oddechový příběh.

Osudy dobrého vojáka Švejka - díky bohu, že nemusím číst všechny 4 knížky a stačí 2 - ale! Děj mě baví! 

Jaké knížky by jsi poradila ty?
- všimla sis, že je dnešní článek poprvé s českým nadpisem?



You May Also Like

10 COMMENTS

  1. Zajímavý výběr, sama jsem některé z těchto knížek měla i k maturitě :) Malý princ je nádherná knížka, ale moje učitelka nás od ní strašně moc odrazovala a vůbec nám ji k maturitě nedoporučovla.. přeci jen do jednotlivých myšlenek se můžeš snadno zamotat a je to hodně subjektivní knížka, tak záleží, jakou máš učitelku/učitele :)
    Starce a moře jsem si také vybrala a od Hemingwaye jsem měla i Vojákův návrat, krátká povídka, kterou jsem si nakonec i vytáhla :D ..ale možná bych spíš přemýšlela nad tím, jak se ti o knížce bude mluvit, jak ti půjde rozebírat, než nad tím, jak jestli je krátká :) A určitě bych mohla doporučit něco od Karla Čapka - ať už Matku, nebo třeba R.U.R. :) A i Velký Gatsby je skvělou volbou :)
    Hodně štěstí! :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Do článku jsem volila hlavně krátké, z důvodu, že někdo nemá rád čtení:) Malý princ je oříšek to ano, ale doufám, že ho zvládnu. R.U.R jsem četla také a Velký Gatsby - toho na seznamu nemáme:/ jinak děkuji!:)

      Vymazat
  2. Spoustu knih z tvého seznamu už jsem přečetla a na některé se ještě chystám. A o Malém princi jsem taky byla přesvědčená,že je těžký na pochopení....Ale asi to s ním zkusím, určitě je to kniha plná hezkých myšlenek. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. líbí se mi citáty z knihy a ty obrázky a tak nějak celkově celá jeho myšlenka:) určitě stojí za to! a pokud nechceš knihu zařadit do maturitního seznamu, 100% stojí za to si ho jen tak ve volné chvíli přečíst:)

      Vymazat
  3. Měla jsem hodně podobný výběr, ale je to už pár let, tak si to moc nepamatuji :D ale určitě bych Ti doporučila Obraz Doriana Graye, ta kniha za to stojí a vracím se k ní i po "maturitní četbě", podobně jako u zbylých knih, které jsme musela číst :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel, tuhle knihu na seznamu myslím nemám:/ ale děkuji za tip!

      Vymazat
  4. Mňa to tiež ešte len čaká :/ ale Chrám Matky Božej v Paríži je veľmi dobrá kniha :)

    OdpovědětVymazat
  5. Už som 4. rok na vysokej, ale na maturitu nikdy nezabudnem. Knižky máš super, budem držať silno palce :)

    accessoriesforbeauty.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat