In DAILY THINGS

HOW I LEARN ENGLISH ?

Na úvod bych chtěla zmínit, že moje angličtina pokulhává. Na základce jsem neměla nejlepší učitele a na střední se mi každý rok učitelé měnili, při čemž nás naučila pouze učitelka, kterou jsme měli první rok a s tou jsme se i tak moc nového nenaučili, protože s námi musela probrat opakování ze základky. Tenhle článek má sloužit jen jako inspirace pro někoho, kdo neví, jak se angličtinu učit. Jsou to jen moje tipy, které pomáhají mě.

FILMY - ať jde o film v původním znění s českými titulky nebo o film v češtině s anglickými titulky jsou filmy zábavnější formou, jak se o malinko posunout v cizím jazyce dál.

PÍSNIČKY - nerada se opakuji po všech ostatních, ale i písničky pomáhají. Dobré je zkusit najít a přeložit text tvé oblíbené písničky.V první řadě budeš rozumět tomu, o čem se v ní zpívá a v řadě druhé si rozšíříš slovní zásobu (popřípadě i výslovnost, když se zaposloucháš a současně text zazpíváš).

BLOGY, YOUTUBE - v celku populární je v dnešní době sledování zahraničních blogů a youtuberů. Nejenom, že se od takových lidí můžeš přiučit něco nového v oboru, pokud se budeš snažit porozumět jejich mluvě nebo budeš zkoušet číst zahraniční blogy, pomůžeš si jak ve slovní zásobě, tak i ve výslovnosti (čtením blogů nahlas).

KNIHY - vždy jsem se bála anglicky psaných knih. Ale uvědomila jsem si, že jde o jednu z příjemnějších forem učení cizího jazyka. Existují dvojjazyčné knihy (psané v češtině i angličtině) nebo zkrácené verze v angličtině. Doporučila bych pro začátek přečíst si knihu v originále, kterou jsi už četla přeloženou do češtiny. Za mě jsem si vybrala The Fault In Our Stars.

PSANÍ BLOGU - pokud se na mém blogu trochu orientuješ, musela sis všimnout, že se snažím sem tam napsat něco v angličtině. Nikdy si nejsem 100% jistá, že mám vše napsané správně, ale pomáhá mi to ve "vymáčknutí" angličtiny ze sebe. Asi to znáš. Někam přijedeš, někde něco píšeš a najednou výpadek. Víš, co chceš říct, víš, že to umíš, ale v angličtině z tebe moc slov nevypadne. Tak právě tohle mám na mysli!

KAMARÁDI, RODINA - pokud máš možnost mluvit v cizím jazyce s kamarády, určitě to vyzkoušej. S kamarádkou mezi sebou někdy používáme výrazy z angličtiny, ale konverzovat mezi sebou nebo i s rodiči ti pomůže. Možná nebudete mít gramaticky vše správně, ale pomůže ti to ve vyjadřování.

DOPISOVÁNÍ - další možnost je dopisování s někým ze zahraničí. Ať už jsou to výměnní studenti (zařízeni přes školu) nebo někdo, koho si najdeš. Já si dřív psala s holčinou z Chorvatska a skvěle jsme si rozuměly. Byla to moc dobrá zkušenost. Volnočasové "doučování" díky možnosti chatu. Nejenom, že jsem s ní v průběhu pár dní začala používat cizí jazyk lépe a nemusela jsem si tak často vyhledávat slova ve slovníku, hodně jsme se nasmáli a já se naučila trochu chorvatsky. Kdyby nám naše dopisování vydrželo, jela bych za ní a ona za mnou.

CESTOVÁNÍ - určitě pomáhá cesta někam, kde jsi nucena mluvit s kýmkoli, kdo zrovna projde kolem. Těším se, jestli vyjde cesta do Anglie na jazykový kurz. Bojím se, asi jako každý, kdo jel někam daleko, kde nezná nic a nikoho, ale zároveň se těším! Znám spousty lidí, co neuměli anglicky skoro ani pozdravit a během cestování nebo přestěhování za prací (například do Londýna) se za rok vrátili jako rodilí mluvčí.

APLIKACE - pokud jsi vydržela přečíst článek až do konce, mám pro tebe skvělý tip na jazykovou aplikaci, s kterou se učím i já. Funguje jednoduše a naučí tě od základů snad úplně vše, co potřebuješ. Nebudu se rozepisovat, protože se vším tě na začátku aplikace seznámí sama. 

Ať vybereš metodu jakoukoli od jazykových kurzů po aplikaci, knihy nebo filmy, tak přeji hodně štěstí :) ! 
Pokud máš nějaké tipy, které ti při výuce jazyka pomáhají, budu ráda za komentář.

Related Articles

2 COMMENTS:

  1. Loni jsem se v angličtině dost zlepšila, když jsem ve škole měla rodilého mluvčího. Od té doby rozumím mnohem líp. K čemuž mi taky pomohlo sledování anglických videí na youtube. Co se týče čtení v angličtině, zkusila jsem takovou jednoduší knihu cca před půl rokem, ale nedostala jsem se dál než na stranu dvacet. Dost slovíček jsem neznala, což mě odradilo, ale v blízké době to chci zkusit znovu a tentokrát celé. Tipy jsou zajímavé, na tu aplikaci se mrknu. Zajímavý článek.

    OdpovědětVymazat

Používá technologii služby Blogger.